Digitális aláírás
A biztonságos elektronikus ügyintézés alapja
A papíralapú ügyintézés korszakának vége. Az elektronikus ügyintézés térhódításával egyre elterjedtebbé válnak a kizárólag elektronikus formában létező dokumentumok, és a papíralapú iratok hiteles elektronikus másolatai. A papíralapú ügyintézés hátrányai egyre nyilvánvalóbbak, noha a gyakorlatban még mindig meghatározó szerepet tölt be.
A digitális aláírások bevezetése hatékonyabbá, biztonságosabbá és költséghatékonyabbá teheti a dokumentumkezelési folyamatokat.
A digitális aláírás biztosítja, hogy a dokumentum hiteles (a aláíró személye azonosítható), hamisítatlan (a dokumentum tartalma
nem változtatható) letagadhatatlan (az aláíró nem tagadhatja le az aláírását) legyen.
E-ügyintézés
- Búcsút mondhat a papíralapú dokumentumoknak, a nyomtatásnak, a szkennelésnek és a postázásnak.
- A dokumentumok aláírása és hitelesítése gyorsabb és egyszerűbb, mint a hagyományos papíralapú aláírással.
- A digitális aláírások használata mobilalkalmazáson keresztül is elérhető.
- Ez nemcsak kényelmesebb, de környezetbarátabb is.
- A digitális aláírással ellátott dokumentumok elektronikus formában tárolhatók.
- Nem kell irattárakra költeni, a digitális tárolás helytakarékos és könnyen hozzáférhető.
Hatékonyabb munkafolyamatok
- A digitális aláírások integrálhatók a meglévő munkafolyamatokba ezzel javítja a hatékonyságot és a termelékenységet.
- Amennyiben üzletviteli tevékenységét digitalizáljani kívánja, a képződő digitális dokumentumok hitelesítése, hiteles aláírása is digitalizált formában történhet, mint pl.:
- Szerződések és egyéb kötelezettségvállalások
- Belső jóváhagyások
- Nyilatkozatok, kötelező érvényű ajánlatok
- Üzleti igények, ajánlatkérések
- Hitelességi nyilatkozatok
- Adott folyamatlépések, dokumentumtípusok esetében a rendszer által automatikusan ellenőrizhető a hiteles aláírás megléte, ezáltal a feldolgozás folyamata is biztonságosabbá tehető.
- A modul sokkal magasabb biztonsági szintet képvisel, nem hamisítható
- A digitálisan kezelt, valamint szignózott dokumentumok lehetővé teszik a digitális tárolást, így nincs szükség továbbá irattárakra, nem akadály továbbá azok földrajzi értelemben vett korlátozott elérhetősége
Az e-aláírások fajtái
- Minősített elektronikus aláírás: Az ilyen aláírással ellátott e-dokumentum teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősül, azonos joghatással, mint a sajátkezű aláírás. (biztonságos aláírás létrehozó eszközzel (mint pl. e-személyi igazolvány) hozzák létre.
- Minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírás: Ez is teljes bizonyító erejű magánokiratnak minősül, de szoftveres aláírási megoldást alkalmaz.
- Fokozott biztonságú elektronikus aláírás: Joghatása nem tagadható meg, de nem minden jogviszonyban alkalmazható kizárólagosan. Gyakran használják olyan ügyekben, ahol elegendő egy szervezeti bélyegző, és nagy mennyiségben keletkeznek kimenő dokumentumok.
Bízunk benne, hogy a digitális aláírás modul hatékony eszközévé válik a dokumentumkezelési folyamatainak. További információkért forduljon hozzánk bizalommal!